پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

بیست داستان

موجود
350,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب رمان

کتاب بیست داستان اثر لوئیجی پیراندلو ترجمه زهرا خانلری
توضیحات

کتاب بیست داستان اثر لوئیجی پیراندلو ترجمه زهرا خانلری

 

 پیراندلو روانشناسی است که به عمق روح اشخاص نفوذ می کند و نقائص و ضعف ها و علل آنها را بیرون می کشد.دختری را نشان می دهد که بعللی نتوانسته است شوهر بکند و جوانی خود را در مبارزه با تمایلات و غرایز گذرانده است و باین سبب دستخحوش ضعف ها و عقب ماندگیها می شود و از این رنجها ناتوان می گردد و چه ناکامیها از این شکست عایدش می شود .چه حقدها.چه بدبینی ها.حسادتها در وجودش جایگزین می گردد و سرانجام پس از یک مبارزه طولانی کارش بخود کشی منجر می شود.

 پیراندلو پستی ها و ابتذالات و ضعف صفات بشر را که موجب سرگرمی و اشتغالات مزاحم میشود بخوبی وصف می کند.فضولی ها.کنجکاویها و دخالت درکار و زندگی دیگران که اغلب ناشی از بیکاری است و جز تفریح و تفنن چیزی نیست ولی ممکنست خانواده ای را در هم بریزد همه را تشریح می کند.
قهرمانان پیراندلو تنها از این بین بشر انتخاب نمی شوند بلکه حیوانات هم اغلب جزو قهرمانان داستانهای او قرار می گیرند .بیخبری انها از افعال و اعمالشان که گاهی بشر تاثیر بسزایی دارد نفوذ و اثری که در روحیه که در روحیه اشخاص دارند و رنجی که بی اراده به بشر می دهند همه را شرح می دهد.

 

خرید کتاب بیست داستان

پیراندلو از نسبی بودن حقایق و تعدد شخصیت بحث می کند.فرد در برابر اشخاص و وقایع مختلف شخصیتهای مختلف در خود می یابد.هرکس بر وفق شناسائیی خود بوجود این فرد واقعیتی می بخشد ولی هرگز نباید تصور بکند که شخص حقیقی همانست که او می شناسد.خود او هم نباید گمان بکند که برای همه همان است که بوده بلکه وجود یکی است منتها به اکشال مختلف در می اید.
پیراندلو اغلب نیشدار و مسخره امیز بخود می گیرد. شوهرهاویی را نشان می دهد که از جانب زنشان اطمینان خاطر دارند و به انها کمال اعتماد را نشان می دهند و برای دوست خود که مورد خیانت زنش قرار گرفته است دلسوزی می نمایند و غافلند که در همین حال خود مورد خیانت زنشان واقع شده اند و در عین بیخبری دیگران بحالشان دلسوزی می کنند.
باری پیراندلو در این داستانها در کمال بیطرفی و بی نظری دردهای بشر و رنجهای ستمدیگان و حوادث نامطلوبی را که تقدیر شوم ناگهان در زندگی افراد پیش می اورد با قدرت و صراحت بیان وصف می کند.مکتب پیراندلو پیروان بسیار یافت و به پیراندلیسم مشهور شد

 

 

رمان بيست داستان كوتاه نوشته پيراندللو لوئيجي پيراندللو در1867 در سيسيل ايتاليا چشم به جهان گشود. او در دانشگاه ايتاليا و سپس دانشگاه بن به تحصيل پرداخت و پايان نامه درجه دكتراي خود را در رشته لهجه زادگاه خود نوشت. پيراندللو كار ادبي را با شعر آغاز كرد اما لوئيجي كاپوئانا، رمان نويس نام آور سيسيلي، او را به نوشتن داستان تشويق كرد و پيراندللو نخستين مجموعه داستان خود را در1 893 انتشار داد. سال بعد رانده شده را نوشت. درونمايه هاي نخستين داستان‌هاي او تقابل ظاهر و واقعيت است. او در اين داستان ها به جنبه هاي غم انگيز جامعه اي مي‌پردازد كه تنها به ظاهر وانجام تشريفات ارج مي‌نهد. ...مسافراني كه شبانه با قطار سريع السير رم را ترك كرده بودند ناگزير شدند تا سپيده دم روز بعد، در ايستگاه كوچك فابريانو كه خط آهن اصلي را به سمولمونا متصل مي‌كرد، به انتظار قطار كوچك و قديمي ‌محلي بمانند. درسپيده دم زني تنومند، سراپا سياه پوش، همچون بسته اي بي شكل از واگن درجه دوم دودزده ودم كرده اي سر درآورد كه پنج نفر شب را در آن گذرانده بودند. پشت سر او، شوهرش، مردي ريزاندام، لاغر و تكيده، نفس نفس زنان و نالان باچهره اي رنگ پريده و چشمهاي كوچك و گيرا، كه شرم و بي‌قراري درآنها خوانده مي‌شد، پا به قطار گذاشت. مرد كه سرانجام جاي نشستن پيدا كرده بود، از مسافراني كه به زنش كمك كرده و جا برايش باز كرده بودند مودبانه تشكر كرد، سپس رو به زن كرد، يقه پالتو او را پايين كشيد و مودبانه پرسيد: « حالت خوب است، عزيزم؟»...

 

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.