پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

همنوایی شبانه ارکستر چوبها

موجود
100,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب رمان

کتاب همنوایی شبانه ی ارکستر چوبها اثر رضا قاسمی
توضیحات

 کتاب همنوایی شبانه ارکستر چوبها اثر رضا قاسمی.

این رمان جز بهترین رمانها در ۲۰ سال اخیر است.و در سال ۱۹۹۶ به چاپ رسید و در سال ۸۰ به ایران رسید و جایزه های مختلفی گرفت.این رمان به بررسی رابطه های ایرانیانی میپردازد که به فرانسه مهاجرت کرده اند و همچنین به وضعیت روانی آنها میپردازد و موضوعات شخصی زندگیشان را تشریح میکند.

این رمان هم چنین روابط جنسی را هم بررسی میکند و هم از بعد اجتماعی و سیاسی بررسی میکند.نویسنده راوی رمان را از دید روانشناسی بررسی میکند و رمان را به شکل یک پازل شروع میکند و هرچه داستان جلوتر میرود پازل تکمیل میشود.

داستان درباره یک مرد است که ۴۰ سال سن دارد و نامش یدالله است و در زیر یک شیروانی در طبقه ۶ یک ساختمان در فرانسه ساکن است و بیشتر افرادی که در آن ساکن هستند اهل ایران هستند.راوی رمان با اسباب کشی فردی ایرانی به نام پروفت که به معنی پیامبر است و مدعی است به او وحی میرسد و همچنین به دلیل اینکه پروفت با چاقو به رفیقش که الکساندر نام دارد حمله میکند ترسیده است.

راوی داستان در گذشته یک رمان به نام همنوایی شبانه ارکستر چوبها نوشته است که هر چقدر که زمان میگذرد به طرف این رمان که واقعی نیست حرکت میکند.راوی در تلاش است این رمان را تحریف نماید و واقعیت را تغییر دهد و البته موفق نمیشود‌‌.بعد از قتل ۲ فرشته مرگ یا همان نکیر و منکر سراغ او میروند و به تحریف کردن آن کتاب متهمش میکنند کا بعد از مرگش چاپ شده است و سبب مردن صاحب خانه فرانسوی و هم چنین خود کشی کردن یک نفر از شخصیت های رمان شده است.مجازات او برگشتن دوباره وی به دنیا منتها این بار در جسم سگ صاحبخانه است.

راوی مشکلات زیادی دارد مانند:دچار پوچی شدن،از شب تا صبح بیدار میماند و وقتش را صرف کشیدن نقاشی میکند و روزها را با خواب میگذراند و برای هیچ کاری انگیزه ندارد و دوست ندارد تنهاییش را نابود کند و هم چنین مسائل روحی و روانی مانند پارانویید و مالیخولیا تبدیل به یک دردسر بزرگ برای او شده است و از این موضوع رنج میکشد.خواندن این رمان سوررئال را به شما پیشنهاد میکنیم.

کتاب همنوایی شبانه ی ارکستر چوبها که در سال هزار و سیصد و هشتاد و هفت چاپ شده می باشد.این اثر توسط رضا قاسمی نوشته شده است.که انتشارات آن ن‍ی‍ل‍وف‍ر ‏‫می باشد.اثر فوق برنده ی جایزه بهترین داستان سال هزار و سیصد و هشتاد می باشد.همنوایی شبانه به استناد خیلی از نظرات انتقاد کننده ها و نگارنده ها و روزنامه نویسان و بهترین داستان فارسی دهه ی هشتاد می باشد.

داستان همانند داستان های دیگر قاسمی و ادبیات غربت می باشد. ادبیاتی که می بایست سردی و نا آشنا بودن آن را با واژگان حس نمایی و این تعمدی بوده که از جانب نگارنده در فضاسازی و شخصیت پردازی انجام می گردد.

همنوایی شبانه زیادتر از هر چیز داستانی سورئال و رویاگونه می باشد که زمان در آن به هم ریخته و قصه ای خطی و سر راست ندارد و در حقیقت یک نوع پازل بهم ریخته بوده که مطالعه کننده را تا برگه ی آخر داستان منتظر نگاه می دارد . شخصیت نخست و داستانگوی رمان شاید یک دیوانه باشد و محیطی که وصف می نماید آخرالزمانی بوده که به این سادگی ها برای مطالعه کننده رمزگشایی نمی شود . شخصیت ها این اندازه گنگ و پیچیده اند که حتی تا آخر داستان هم چیز زیادی درمورد آنها نمی فهمیم و همه شرحی یک خطی دارند

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.