پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

کودکی یک رئیس

موجود
300,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب رمان

کتاب کودکی یک رئیس اثر ژان پل سارتر ترجمه محمدعلی سپانلو
توضیحات

کتاب کودکی یک رئیس اثر ژان پل سارتر ترجمه محمدعلی سپانلو

  در مجموعه داستان های کوتاهش بنام دیوار سارتر به تحلیل کیفیات نفسانی و عاطفی آدمی همت گمشاته و حتی فضای این قصص مملو از حالات شاد شخصیتهای ویژه سارتر است که قصه فعلی نیز عاری از این خصیصه نیست.
در کودکی یک مدیر با الهام از فروید ابتدا بروز و تکوین لی بیدو را در بدن کودک یک کارخانه دار تجسس میکند و با موشکافی دقیق نوع پرورشی را مینمایاند که منجر به ظهور عقده ها و عوارض ناشی از آن میشود من با عقده ادیپ شروع کردم و .سپس.......شدم و اکنون یک لوطی هستم و به کجا میرسم؟ و میرسد به عقاید حاد شبیه فاشیسم. اما این قهرمان سارتر از دیگر اشخاص او خوش اقبال تر است زیرا هرچند که نمیتوان این قصه را تماما ماجرای کودکی و شباب خود مولف دانست .لکن بی تردید سارتر در آن از یادبودهای زندگی خویش فراوان استعانت جسته و شاید سرانجام تقریبا نجات یافته جوان ماجرایش که در این قصه به مدد غریزه جوینده او توجیه می

 

 عنایتی است که نویسنده به کودکی خود نموده.پایان قصه برگردان حرفی است که سارتر امروزه بطرز واضح تر و حلاجی شده تر تحت عنوان مسولیت مطرح میکند. بورژوای جوان در آغاز دنیایی پر آشوب به گذشته ویران خود مینگرد و اراده مقتدر و شخصیت سازنده اش را از ان بیرون می کشد.شاید در این پایان چیزی چون عقده سروری و بزرگ نمایی در او باقی است. اما بهر تعبیر نویسنده این داستان با سارتر حالیه تفاوتهای بارزی دارد.

کتاب کودکی یک رئیس که در سال هزار و سیصد و هشتاد و چهار چاپ شده می باشد.این اثر توسط ژان پل سارتر نوشته شده است.

خرید کتاب کودکی یک رئیس

که انتشارات آن فردا می باشد.و با ترجمه محمدعلی سپانلو انجام گرفته است.اثر فوق یک داستان کوتاه و یا شاید بشود گفت یک داستان کوتاه طولانی می باشد . این نوشته درباره ی پسری از خانواده ای بسیار پولدار می باشد و مسیر و راهی روان شناسانه که او سپری می کند تا به یک رئیس تبدیل گردد.

این کتاب با موضوعاتی چون اعتقادات فرویدی و عقده های درونی و ایده های فاشیستی و ارتباطات غیرنرمال و همرا است.

این رمان قبل از هرچیزی نقش اعصبانیت را در خطوط روانی جناح راست نمایان می کند و سرخوردگی از ضعف‌های مدرنیزم و عکس‌العمل آن یعنی رجوع به سنت‌ها به تشکیل شدن واکنشی خشن و صورت پذیری قشری رئیس مآب ختم می شود و این همان نکاتی بوده که برفراز تحلیل‌های فلسفی سارتر و منسوخ شدن قسمت هایی از آن و نیروی ادبیات در این رمان هم اکنون زنده و عبرت‌ آموز است.

خرید کتاب کودکی یک رئیس اثر ژان پل سارتر ترجمه محمدعلی سپانلو چاپ اول 1344 انتشارات قائم

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.