پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

هزار و یک شب

موجود
2,000,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب نایاب

کتاب هزار و یک شب مقدمه علی اصغر حکمت 5 جلدی کلاله خاور
توضیحات

کتاب هزار و یک شب مقدمه علی اصغر حکمت 5 جلدی کلاله خاور

کتاب هزار و یک شب کامل ترین نسخه چاپ و نفیس در  پنج مجلد هزار و سیصد هفده و بیست که علی اصغر حکمت مقدمه نویسی نموده است.در واقع سایت کارا کتاب کلیه نسخه معتبر کتاب هزار و یکشب را موجود دارد  نسخه های دهه سی و چهل انتشارات کلاله خاور و انتشارات گوتنبرگ موجود می باشد.برای خرید کتاب هزار و یک شب چاپ قبل انقلاب تماس بگیرید

آنچه از نوشتجات و آثار قدیمیه و تنبعات علمل شرق شناس فرنگستان مستفاد میشود اینستکه در اغاز کتاب الف لیله قبل از دوره سلاطین فرس قدیم یعنی هخامنشی در هندوستان بظهور رسیده بعدها در عهدی که ظاهرا قبل از اسکندر است به ایران امده و بلغت فارسی قدیم ترجمه گردید و بهزار افسانه نامیده شد .

سپس در قرن سوم هجری هنگامیکه در بغداد کتب علمی و ادبی از السنه مختلفه بعربی ترجمه و نقل میشد این کتاب نیز کسوت عربی پوشید و از اثار ادبی عرب هم از عهد بداوت و هم در زمان حضارت حکایات و قصصی بر آن افزوده شد .

تا اینکه در قرن چهارم بعد از المتوکل عباسی که اهل علم و دانش از بغداد کتب و فضائل و علوم را باصقاع ممالک اسلامی حکل مینمودند این کتاب نیز منتقل به مصر شد و در قاهره بدست قصه سرایان و نقالان افتاد.

در عهد سالاطین ممالیک مصری حکایت سرایان مصر بر ان کتاب افسانه های بسیار که بعضی از بافته های مصر و بعضی از ماخذ یهود لود افزودند.

عاقبت الامر در قرن ذهم هجری کتاب مذکور جمع اوری و تدوین یافت و بصورت الف لیله و لیله کنونی در آمده و در قرن هجدهم نخستین ترجمه فرانسوی آن بدست آنطوان گلان انجام گرفت و به اروپا معرفی شد

 

 

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.