پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

کمدی الهی

موجود
3,000,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب نفیس

کتاب کمدی الهی اثر دانته ترجمه شجاع الدین شفا
توضیحات

کتاب کمدی الهی: دوزخ ،برزخ و بهشت اثر دانته ترجمه شجاع الدین شفا چاپ قبل انقلاب

 

کتاب کمدی الهی اثر دانته ترجمه شجاع الدین شفا
این کتاب سه جلد دارد به نام های دوزخ ،برزخ و بهشت و در مورد سفر خیالی نویسنده ایتالیایی این کتاب دانته آلیگیری به آن دنیاست.دانته به عنوان یک مسیحی نظر شخصی خودش را از سرنوشت انسان میگوید.دانته این کتاب را در قالب شعر نوشت و میتوان آن را با شاهنامه مقایسه کرد ،ولی شاهنامه حالت اسطوره ای دارد ولی کمدی الهی موضوع مذهبی دارد.
این کتاب سه جلد دارد و دانته عدد ۳ را نماد تثلیث پدر و پسر و روح القدوس میداند و به همین دلیل هر جلد آن ۳۳ فصل دارد و با فصل مقدمه دارای ۱۰۰ فصل میباشد.و دوزخ وبرزخ و بهشت هر کدام دارای ۹ طبقه هستند.
در فصل دوزخ نوشته های دانته حالت آشفته دارد و این بیانگر افراد جهنم است.در برزخ حالت نوشته ها یکم معمولی تر میشود چون روح انسان با خدا در ارتباط است و در آخر در فصل بهشت به دلیل بودن انسان ها با خدا در بهشت هست خیلی یکدست و یکپارچه نوشته شده.
این کتاب که ۱۳ سال نوشتن اون به طول انجامید از اولین کتاب های زبان ایتالیایی هست و در جهان نیز جزو برترین هاست.
دانته نام این کتاب را کمدی انتخاب کرده بود اما بعد ها یکی از نویسنده های همان زمان، واژه ی الهی را به آن اضافه کرد.
در سفر دانته به دوزخ و برزخ راهنمای او ویرژیل شاعر رومی است و در بهشت راهنمایش بئاتریس پورتیناری میباشد که دانته نیز در دنیای واقعی به او علاقه داشته و در یکی از کتاب هایش به نام زندگانی نو از علاقه اش نسبت به اون گفته است.
دانته در سفر خود با اشخاص مهمی روبرو میشود ،مثلا در دوزخ با ابو علی سینا و صلاح الدین ایوبی و ارسطو دیدار میکند و در آخر به ملاقات خدا میرود.

 

خرید کتاب کمدی الهی سه جلدی اثر دانته ترجمه شجاع الدین شفا


در ابتدای داستان دانته در جنگل در حال قدم زدن است که ناگهان ویرژیل ظاهر میشود.دانته برای دیدن دوزخ و برزخ و بهشت باید مرده باشد ولی برای رفتن به آنجا با ویرژیل همراه میشود و در بهشت بئاتریس به آنها میپیوندد.
دانته اول به دوزخ میرود و آنجا را به شکل یک قیف ترسیم میکند که تا اعماق زمین میرودو در آخر آن شیطان وجود دارد،از نظر دانته دوزخ زیر بیت المقدس قراردارد.
در دوزخ نوشته که ای کسی که آمده ای هیچ امیدی نداشته باش.
هرکس که گناهش سنگین تر باشد به اعماق زمین نزدیک تر است و سنگین تر مجازات میشود.
برزخ
در این جا افراد با توبه کردن امید به رفتن به بهشت پیدا میکنند،برزخ جای کسایی است که گناه کردند ولی مقداری هم خوبی در این دنیا کرده اند.در برزخ دیگر ویرژیل نمیتواند اورا همراهی کند چون ویرژیل یک دوزخی عه و گناهش اینه که قبل از مسیح به دنیا اومده.از اون لحظه بئاتریس با اوهمراه میشود .
بهشت
بهشت جایگاه نیکوکاران و دید داران و وطن دوستان و آدمای خوب است.
دانته در آخر به خدا میرسد و در آنجا چند تن از نزدیکان خود را میبیند و از سفر خود از ابتدا برای آنها تعریف میکند.

 

درباره کتاب کمدی الهی تنها می توان گفت اگر میلیونها عنوان کتاب تا کنون در جهان چاپ شده باشد که بیش از صدهزار عنوان کتاب ادبی شامل این فهرست باشد به جرات یکی از یک تا ده عنوان برتر شاهکار های ادبی جهان می باشد.کتاب کمدی الهی شاهکار دانته یک ابر کتاب است یک شاهکار بینظیر ادبی بقولی سفر دانته در سه دیار در سرزمین دوزخ ,برزخ و بهشت.از اینرو چاپ این اثر میلیون ها بار به اکثر زبانهای دنیا ترجمه شده است.کتابی در سه مجلد که قدرت نویسنده را در اوج بتصویر می کشاند.بسیاری کتاب تفسیر راجع به کمدی الهی موجود است که برای درک بهتر این رمان توصیه میشود مطالعه نمایید.برای خرید کتاب کمدی الهی دانته تماس بگیرید

   و دلیل قرار گرفتن این کتاب در ردیف کتاب نفیس بدلیل چاپ ارزنده و  چاپ اول بودن این اثر با کیفیت بسیار عالی است برای ورود به چاپ دیگر کتاب کمدی الهی کلیک نمایید

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.