معرفی کتاب میوه خارجی اثر جوجو مویز:
رمان میوه خارجی همانند دیگر رمان های نویسنده محبوب انگلیسی، جوجو مویز، مخاطبان زیادی دارد و خواندنی و جذاب است.

جوجو مویز در این اثر خود موفق به دریافت اولین جایزه انجمن رمان نویسان عاشقانه ی بریتانیا خود در سال ۲۰۰۴ شد.

او که در ابتدا روزنامه نگار بوده و سپس به نویسندگی تمام وقت روی آورده، جزء نویسندگان انگشت شماری ست که دوبار جایزه سال رمان عاشقانه را از انجمن رمان نویسان بریتانیا دریافت کرده است. او در این اثر خود، همزمان به بیان دو داستان می پردازد که در آخر به یکدیگر می پیوندند.
میوه خارجی، داستان دختری به نام لوتی را بازگو می کند، لوتی در جنگ جهانی دوم خانواده خود را از دست داده و خانواده دکتر هولدن سرپرستی او را در کودکی به عهده گرفته اند.

او که بهمراه دختر خانواده هولدن، سیلیا، روزهای کودکی و نوجوانی را می گذراند، در شهر کوچکی که خانواده هولدن در آن جا سکونت گزیده اند، به همراه سیلیا به کنجکاوی می پردازند و سعی در شکستن رسوم کهنه و قدیمی دارند که شهر کوچک تحت سکونت آن ها، مِرِم، به شدت درگیر آنست.

اهالی شهر مرم چنان به سنت های کهنه و قدیمی خود پایبندند که هیچگونه تغییر و تحولی را تاب نمی آورند. در این بین نمو عشقی که در قلب لوتی پدید می آید، بر زندگی افراد دیگر نیز تاثیراتی می گذارد.

 


سپس با گذشت قسمتی از روند کتاب، با زنی آشنا می شویم که ۵۰ سال بعد از داستان لوتی به شهر مرم می رود. او که همراه با فرزندش به دلیل ترک همسرش، به این شهر کوچک مهاجرت کرده؛ خسته و پریشان باید زندگی را از نو آغاز کند و به نحوی با داستان لوتی پیوند می خورد.
بریده هایی از کتاب:
بعضی روزها فکر میکرد شاید زندگی هرگز چنین نبوده است؛ مثل وقتی که آدم خاطرات تابستان های دوران کودکی اش را به خاطر می آورد، آنها را گرم و بی پایان می بیند، شاید عشقی را به خاطر می آورد که هرگز نبوده یا شور و حالی که هرگز وجود نداشته است.

گاهی تقدیر آینده ای برای ما رقم می زند که خارج از تصور ماست. اگر می خواهیم چنین فرصتی برای تقدیر فراهم شود، همواره باید اعتقاد داشته باشیم که اتفاقات خوب رخ می دهند.