درجستجوی زمان از دست رفته
بلند ترین رمان دنیا رمان در جستجوی زمان از دست رفته نوشته ی مارسل پروست نویسنده ی فرانسوی است.نوشتن این کتاب ۱۴ سال طول کشیده و شخصیت اصلی داستان تقریبا خود نویسنده میباشد.
این کتاب ۷ جلد دارد.خیلی ها این رمان را بهترین رمان دوران میدانند و آن را یک شاهکار ادبی میدانند چون فلسفه ی زندگی را نشان میدهد.
داستان مردی که دنبال معنای اصلی زندگی است و دیگر نمیخواهد وقت خود را تلف کند .
پدرش پزشک بود و وبا را در فرانسه ریشه کن کرده بود و مارسل دوست داشت مثل پدرش تاثیر درستی بر زندگی مردم بگذارد.
پروست از طبقه متوسط بود و زندگی را در رسیدن به درجه های عالی میدید و به همین دلیل تلاش کرد تا به طبقه موفق جامعه برسد و با آن ها همکلام شود و در نهایت به هدفش رسید ولی پس از مدتی دید که زندگی اونها فقط پول است و به چیز دیگری فکر نمیکنند.او در این رمان برای همه نشان میدهد که زندگی های بی نقص و تمام و کمال وجود خارجی ندارد.
بعد از آن مارسل داستان را به جای دیگری میکشد،جایی که مارسل با مادربزرگش به ساحل میرود و شیفته ی دختری میشود او فکر میکند که با عاشق شدن دیگر همه چی تمام است ولی کمی که میگذرد میفهمد که دو نفر نمیتوانند همدیگر را به طور کامل درک کنند و در آخر انسان تنها میماند.خرید کتاب در جستجوی زمان از دست رفته اینجا کلیک نمایید.


او به چیز دیگری برای درک زندگی می اندیشد:هنر.
او میگوید هنرمندان همه چیز را تازه و زنده میبینند و به آنها باید احترام گذاشت.او میگوید عادت کردن به چیزی باعث میشود که دیگر نکات جذاب و چیز های جدیدی را نتونی ببینی.مثلا بچه ها چون هنوز نمیدونند عادت یعنی چی از چیز های کوچیک مثلا پریدن و آب خیلی خوششان می آید ولی ما انسان ها دیگر این چیز ها برایمان عادی شده و بدنبال چیز های جدیدی مثل معروف شدن و عاشق شدن هستیم.
او میگوید که هنرمندان به خوبی بلد هستند که عادت هارا چطور کنار بگذارند و چیز های جدیدی خلق کنند.
بخشی از کتاب
مرگ، یک بار رخ نمی‌دهد
زیرا همه‌ی ما هر روز چند بار می‌میریم.
هر بار که با آرزوها
علایق و پیـوندهای، خود وداع می‌کنیم،
می‌میریم...!
______
عادت، این ساماندهِ کارساز امّا کُند، که در آغاز ذهن ما را وامی‌گذارد تا هفته‌ها در جایگاهی موقّت رنج بکشد. با این همه، ذهن از آن خرسند است زیرا بدون عادت و تنها با تکیه بر توانایی‌های خود، نمی‌تواند جایی را برای ما نشستنی کند.

 

دانلود کتاب در جستجوی زمان از دست رفته اثر مارسل پروست