معرفی کتاب پیرمرد صد ساله ای که از پنجره پرید و ناپدید شد اثر یوناسن.

این رمان یک رمانی است که فضای شادی دارد،شگفت انگیز است،و حتی میشود گفت خنده دار است که با تخیلی قوی شخصیت کلیدی رمان را در بین اتفاق های تاریخی مهم قرار میدهد‌.

آلن کارلسن پیرمرد رمان یک مثال عالی است که نشان میدهد هیچ وقت برای آغازکردن دیر نیست.

کارلسن پیرمردی است که ۱۰۰ سال از سنش گذشته است و در خانه سالمندان ادامه زندگیش را میگذراند وی قصد دارد در روز تولدش از پنجره از خانه سالمندان فرار کند در ایستگاه قطار یک فرد جوان را میبیند که از پیرمرد میخواهد از چمدانش مراقبت کند ولی اتوبوس می آید و جوان برنمیگردد بنابراین پیرمرد با چمدان به یک سفر ماجراجویانه میرود.

این رمان بسیار جذاب است و در ۲ قسمت به شکل یک در میان بیان میشود در یک قسمت به قصه آلن بعد از فرار از خانه سالمندان و در قسمت دیگر زندگی آلن از بدو تولد را تعریف میکند این رمان در حیطه طنز است و زندگی آلن قهرمان رمان با اتفاق های مهم تاریخی که واقعیت دارد پیوند داده میشود.

 

همزمان با تعریف کردن قصه زندگی آلن نویسنده به تاریخ هم اشاره هایی دارد.

یوناسن با زبان طنز پیرمرد را روبروی رهبرهای سیاسی و اتفاق هایی که در تاریخ مهم است قرار میدهد.افرادی مانند:چرچیل،استالین،فرانکو.و اتفاق هایی مثل ساخته شدن بمب اتم،و جنگ در اسپانیا.آلن در زندگی پر فراز و نشیب خود پایش به ایران هم باز میشود که این سفر با برگزاری کنفرانس چرچیل در تهران همزمان میشود.اما اتفاق های قصه واقعی نیست اما یوناسن با اشاره کوتاهی به وقایع تاریخی به اتفاق های قرن ۲۰ اشاره میکند.

برای خرید کتاب پیرمرد صد ساله ای که از پنجره پرید و ناپدید شد اینجا کلیک نمایید.