معرفی  کتاب صداهایی از چرنوبیل اثر سوتلانا آلکسویچ
سوتلانا آلکسویچ در سال ۱۹۴۸ در بلاروس متولد شد،وی نویسنده و روزنامه نگار بوده و پس از اینکه تحصیلاتش تموم شد مشغول گزارش نویسی در روزنامه شد.او پس از کار های متعددی که کرد فهمید علاقه اش بیشتر به ثبت وقایع مستند است و به آن روی آورد.
او آثاری از جمله جنگ صدای زنانه ندارد و پسران زینکی و زمان دست دوپ را نیز نوشته است که همگی روایت جنگ هاییست که صورت گرفته است و برخی از آنها حاصل مصاحبه های او با جنگ زده هاست.
او برای کتاب صداهایی از چرنوبیل با آدم های بسیاری در مورد آن صحبت کرد و توانست به خوبی این کتاب را تمام کند.
این کتاب نشان دهنده ی فاجعه ی اتمی میباشد که نویسنده این داستان را با کمک مصاحبه با بیش از پانصد نفر از آسیب دیدگان از این حادثه را روایت میکند.

 

افرادی از قشر های مختلف جامعه که هر کدام به نوعی با این موضوع در گیر بودنو و این کتاب بیشتر به تاثیر این جریان بر زندگی انسان ها را بازگو میکند.این کتاب نشان میدهد که در این فاجعه آتش نشانان وپزشکان و مردم عادی بسیاری برای کمک به هموطنان خود رفته اند و فوت کرده اند.

بخشی از کتاب

چندی پیش برادرم از شرق دور به دیدنم آمد. "شما اینجا، همه مثل جعبه‌ی سیاه هستید."
می‌گوید منظورش همان جعبه‌ی سیاهی‌ست که اطلاعات پرواز را ضبط می‌کند. فکر می‌کنیم داریم زندگی می‌کنیم، حرف می‌زنیم، راه می‌رویم، می‌خوریم، به هم عشق می‌ورزیم؛ اما فقط در حال ثبت اطلاعات هستیم.