معرفی کتاب فریدون ۳ پسر داشت اثر عباس معروفی

این کتاب یکی دیگر از کتابهای معروفی است که‌ مجوز چاپ نگرفته است.و علتش هم مشخص است و خواننده با مطالعه قصه متوجه علت چاپ نشدن کتاب میشود.

نویسنده ابتدا این رمان را در فضای مجازی به شکل رایگان قرار داد و تصمیم انجام این کار پس از این که رمان برای چاپ در ایران باید موارد زیادی از آن اصلاح میشد به ذهن نویسنده رسید سرانجام این رمان در سال دو هزار و چهار توسط انتشارات گردون در آلمان چاپ شد و در سال دو هزار و شانزده توسط سوزانه باغستانی به زبان آلمانی ترجمه شد و توسط نشر گیلده در آلمان چاپ گردید.

این رمان از همه لحاظ مورد تایید منتقدان آلمانی بود و نقدهای معتبر برای این رمان نوشتند.تریانف نویسنده آلمانی که مدت های زیادی است بر روی موضوع مهاجرت تحقیق میکند درباره این کتاب گفته بسیار کم‌ دیده شده یک نویسنده به این شکل و بسیار زیبا و استادانه رنج ناشی از تبعید را به تصویر بکشد.

 

قصه این رمان یک قصه واقعی در مورد نسل کلیدی یعنی همان نسل انقلاب است.این رمان از قصه واقعی فردی به نام مجید امانی‌ که یک مبارز در زمان انقلاب بود الهام گرفته است و طبق گفته نویسنده همه ی اتفاقات و شخصیت های کتاب واقعی هستند.

معروفی در آغاز کتاب میگوید:همه اتفاقات و کسانی که در رمان هستند واقعی هستند و شباهتشان با اتفاقات و شخصیت های معروف به هیچ وجه اتفاقی نیست.قصه رمان درباره حوادث سیاسی دهه ۵۰ و ۶۰ است و در مورد خانواده امانی است.

فریدون پدر خانواده است و ۴ پسر دارد که هر کدامشان به گونه ای با انقلاب مرتبط هستند.در بین این ۴ برادر زندگی ۳ نفرشان غمناک است.اسمهای این ۴ پسر(ایرج.سعید.اسد.مجید).از هم پاشیدن این خانواده در دوره انقلاب و نابودی آرزوهای یک نسل و بیان کردنش در قالب رمانی به یادماندنی کاری است که فقط از دست معروفی ساخته است.در آخر پیشنهاد مینمایم اگر مشتاق خواندن کتابهای معروفی هستید این رمان را بخوانید.

دانلود کتاب فریدون سه پسر داشت اثر عباس معروفی