معرفی کتاب آینه تال اثر سودابه فرضی پور

رمان آینه تال که توسط سودابه فرضی پور نوشته شده است.و در ۳۰ نمایشگاه کتاب بین المللی تهران منتشر شد.این رمان توسط یک زن تعریف میشود این زن کنار پسرش زندگی میکند و خودش راضی شده که از شوهرش طلاق بگیرد و حالا فقط برایش مهم است که برای پسرش وقت بگذارد و کار کند و تلاش کند که برای پسرش یک زندگی ایده آل درست کند.

زندگی که متناسب با لیاقت پسرش باشد و پسرش مرفه باشد.و برای اینکه پسرش شاد باشد هر کاری انجام میدهد برای مثال آماده کردن کباب در حمام! کار مادر این پسر برگزار کردن و آماده کردن امور برای جشن های جم و جور و کوچک است و داستان هم در وسط یک مراسم آغاز میشود.

هر چقدر که زمان میگذرد مشکلاتشان بیشتر میشود و دشواری های زندگی افزایش پیدا میکند و کار به جایی میرسد که زن دیگر نمیتواند زندگی خود را اداره کند و تهیه پول مخارج زندگی غیرممکن میشود و اوضاع به همین منوال ادامه پیدا میکند که بعد از مدتی یک پیشنهاد عالی به او میشود که اقدامات لازم برای یک جشن بزرگ را انجام دهد و همه چیز را آماده کند.

 

قصه این رمان به شیوه ۳ شخص بیان میشود و مادر بچه قصه را روایت میکند.این رمان از لحاظ کیفیت با ارفاق و در بهترین وضعیت یک کتاب متوسط است.این رمان درباره دشواری های معمول زندگی صحبت میکند دشواری هایی که میتواند برای هر زنی اتفاق بیفتد ولی در اینجا باید گفت که کتاب نوشتن در اینباره مهم و جذاب است؟ همه انسانها در زندگیشان مشکلاتی دارند که میتواند مربوط به شغل،زندگی شخصی،و موارد دیگر باشد‌.

و هرکسی به هر حال شغلی دارد یکی نانوا است،یکی سوپر مارکت دارد،و یکی کتابفروشی و هر کدام از این شغلها مشکلات خاص خودش را دارد‌.رمان آینه تال در مورد مسائلی است که بیشتر انسانها در زندگیشان با آن روبرو بوده اند و امکان دارد که مایل نباشیم رمانی را مطالعه کنیم که درباره موارد تکراری صحبت کرده و نگاه جدیدی هم رو نمیکند و صرفا بیان مشکلات زندگی است.

اگر چه تکه هایی هم در کتاب دیده میشود که ارزش خواندن دارد ولی زیاد نیستند.برای مثال قسمت گفتگوی زن و دختری که در داستان است از طریق آیفون جذاب است.در این قسمت از رمان نویسنده به شیوه ای زیبا بیگناه بودن بچه ها را نمایش میدهد.این رمان بیشتر بیان کردن دردها‌ست و نویسنده علاقه داشته که سختی های زندگی را به تصویر بکشد و این کتاب برای خانمها مناسبتر است‌.