معرفی کتاب هـ هـ ـحـ هـ اثر لوران بینه:
کتاب هـ هـ ـحـ هـ یا با نام تشریحی هایدریش هوش و حواس هیملر، اولین اثر نویسنده فرانسوی، لوران بینه است.
کتاب پیش رو جریان عملیات آنتروپوید را دنبال می کند و به مرگ و ترور چهره سرشناس و برجسته آلمان نازی، راینهارت هایدریش می پردازد.
هایدریش که نامش از کنار نام های هیملر و هیتلر جدا نمی شود، جریان هولوکاست و قتل دسته جمعی یهودیان را برنامه ریزی کرد و یکی از بزرگترین رهبران در این پروژه شناخته می شود. او در جوانی به حزب نازی پیوست و به یکی از بالاترین درجات این سازمان رسید و تحت نظر هاینریش هیملر، این سازمان را به یکی از بزرگترین سازمان های اطلاعاتی مبدل کرد.
هایدریش از افسرانی بود که هیچ دستوری از مافوقان خود را رد نمی کرد و بدون توجه به انسانیت و رحم و انصاف فرمان ها، بی هیچ امتناعی آن ها را به اجرا در می آورد و هیتلر او را مردی با قلبی آهنین خطاب می کرد.
داستان کتاب که گویی بازگویی تاریخ است، جریان عملیات آنتروپوید و ترور هایدریش، این شخصیت برجسته را با مدارکی مستند و بر طبق تحقیقات بسیار نویسنده تحت نوشته ای معتبر، پی می گیرد و فقط در قسمت های کوچکی کمی چاشنی داستانسرایی اضافه می کند.


عملیات آنتروپوید که نام رمزی عملیات ترور رهبر عالی دسته، راینهارد هایدریش است، توسط دو تن، یوزف گابچیک و یان کوبیش انجام شد که طی آن هایدریش تنها مجروح شد و با این جراحت پس از چند روز درگذشت، بازتاب مرگ او باعث شد نظامیان آلمانی به شدت واکنش نشان دهند و انتقام سختی بگیرند و چند روستا را به خاک و خون کشیدند و مردم بی گناه را بکشند.
نویسنده با بهره گیری از نثری ساده و بدون اشکال و بدون تشریفات، داستان را به تحریر درآورده و کتابی بسیار خواندنی پدید آورده. خواننده اثر می تواند در این کتاب با قهرمانان بی نام و نشانی آشنا شود که در تاریخ نقش بسزایی ایفا کرده اند و نامشان تابحال شنیده نشده و همچنین با زندگی هاینریش بیشتر آشنا می شود.
نویسنده در ابتدا به بیان موضوعاتی چون نحوه به قدرت رسیدن آلمان نازی و چگونگی جرقه های اولیه جنگ جهانی دوم به طور خلاصه می پردازد و سپس به معرفی هاینریش و شرح داستان او که چگونه به یک انسان سنگ دل و خونریز تبدیل شد، پرداخته می شود.
بریده ای از کتاب:
هیتلر: این مرد بی‌نهایت مستعد و بی‌نهایت خطرناک است. احمقانه است که خود را از خدماتش محروم کنیم. حزب به چنین مردانی نیاز دارد و استعدادهای وی در آینده سخت به کارمان خواهد آمد. وانگهی، از آن‌جا که او را در حزب حفظ کرده‌ایم، تا ابد قدردانمان خواهد بود و کورکورانه از ما اطاعت خواهد کرد.