معرفی کتاب کفش باز. خاطرات بنیان گذار نایکی نوشته فیل نایت یکی از بهترین کتاب های مدیریتی موجود در بازار است کفش باز داستانی است.

که به اراده در راه رسیدن به آرزوها اشاره میکند و داستانی برای کسانی که آرزوهای بزرگ دارند داستان این کتاب درباره برند نایکی است که شانزدهمین برند برتر دنیاست که با دشواری های زیادی به اینجا رسیده است .نویسنده در خانواده معمولی به دنیا آمد بعد از اتمام دانشگاه تصمیم گرفت جهان گردی کند و کار مرتبط با کفش انجام دهد.

از عجایب موجود در این کتاب ساخت شرکت بزرگ نایک با یک سفارش ۵۰ دلاری است!نحوه انتخاب کارکنان وطراحی اسم و لوگو نایک در کتاب آمده است کتاب موجز و ناب است.

و یک درس زندگی برای مدیران و کارآفرینان دنبال تجربه بدون سپری کردن لحظات با ارزش عمر است تجربه هایی که هیچ جا نمیتوان پیدا کرد.

کسب و کار نایت رشد سریعی داشت و مشکلات هم همزمان رشد سریعی داشتند از قبیل نبود مکان بزرگتر،تولید محصول تکراری،مالیات‌.اما نایت میگوید ترسوها شروع نمیکنند.

 

ضعفا در وسط راه از بین میروند و ما باقی ماندیم!و اما جزییاتی که کتاب را زیبا جلوه میدهد راستگویی نویسنده است و از اعتراف به اشتباهات خود ذره ای ترس به خود راه نمیدهد.

صد در صد بعد از مطالعه کتاب نگاه شما به محصولات نایکی دستخوش تغییرات زیادی میشود.

مطلب دیگری که در کتاب مرا شگفت زده کرد این بود که نویسنده کتاب در یک بازی دوستانه ۱۱۶ دور متوالی بدمینتون بازی کرد.

چون ۱۱۵ بار متوالی باخته بود و تا رسیدن به پیروزی ادامه داده بود آری چنین اراده آهنینی برای رسیدن به رویاها نیاز است واین کتاب این درس را به ما میدهد که از شکست نترسید و بعد از شکست بلافاصله بلند شوید و کار خود را انجام دهید.