پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

آخرین وسوسه مسیح

موجود
400,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب رمان

کتاب آخرین وسوسه مسیح اثر نیکوس کازانتزاکیس ترجمه صالح حسینی
توضیحات

کتاب آخرین وسوسه مسیح اثر نیکوس کازانتزاکیس ترجمه صالح حسینی

 

کتاب آخرین وسوسه مسیح اثر نیکوس کازانتزاکیس نخست بار در سال هزار و نهصد و پنجاه و یک در کشور یونان بچاپ رسید و در زمان کوتاهی شهرت جهانی گرفت و به اکثر زبانهای مطرح دنیا ترجمه گردید. در ایران نیز نخست در سال هزار و سیصد و شصت و سه با ترجمه صالح حسینی توسط انتشارات نیلوفر به چاپ رسید.رمان آخرین وسوسه مسیح هنگامی که انتشار یافت  خیلی سریع مورد واکنش و اعتراض و انتقاد مسیحیان و تشکیلات مسیحیت و کلیسا قرار گرفت.زیرا در این رمان نیکوس کازانتزاکیس وجود مسیح و کارکترش را برخلاف دین مسیحیت کاملا زمینی و از او یک انسان معمولی به نمایش در می اورد.و اورا معصوم نمی شناسد و به مانند دیگر انسانها شخصی است که می تواند فریب بخورد و در دام ابلیس بیفتد و از اینرو اری در کتاب آخرین وسوسه مسیح ما با زندگی شبیه سازی مسیح مواجه هستیم. شخصیتی که با مسیح قبل متفاوت و یک شخصیت دیگر از یک انسان آزاد و مبارز را به تصویر می کشاند.

 

خرید کتاب آخرین وسوسه مسیح اثر نیکوس کازانتزاکیس

در رمان آخرین وسوسه مسیح دیگر از آن مسیح آن موجود قدیس که در باور مسیحیان حک شده است خبری نیست. این روایت انسانی زمینی است که با گذراندن مراحل بسیار سخت و مشگل به مسیح مبدل میگردد. او متفاوت نیست او یکی از ماست با تفاوتهای شخصی زمینی و احساس میکند که سرنوشت برای او تصمیمی گرفته که راهی متفاوت را برگزیند.اما در ابتدا سعی میکند از این تقدیر فرار نماید.مثلا در زمانی که هیچ شخصی برای حکومت وقت صلیبی نمسازد که مجرمان را به صلیب مصلوب کنند ایشان این صلیب را میسازد و این امر موجب خشم مردم میگردد. و حتی عده های اورا مجنون میشناسند. اما با گذشت زمان او به نتیجه میرسد که باید از شهرش برود و به یک صومعه حرکت می کند تا در انجا با درون خود بجنگد و از این بلای درونی رها شود.و از مریم مجدلیه خواهش میکند که از ایشان دور گردد زیرا وی اورا بسیار عشق میورزد و ازاینرو میخواهد از دیدش از کعصیت دوری کند.پس رهسپار صحرا میشود و هنگامی که در صومعه به خود می اید متحول شده و در خود حس سبک بالی می نماید و احساس میکند دیگر از این جدال درونی و این هیولا نفس رها گشته.پس تصمیمش بازگشت بسوی مردم شهرش است و شروع به صحبت با انها نموده. و در گفتارشبا انها عشق پیشکش مینماید و انها را به این موهبت دعوت می کند و از همه میخواهد که همدیگر را دوست داشته باشند حتی به دشمنان خود مانند رومی که پیش از انها تنها نفرت بود و اینها باعث گردید که مسیح را مجنونتر قبل باور کنند.

و رفته و رفته طرفداران این مجنون اورا باور نموده و در مسیر داستان ما با قصه حواریون روبرو خواهیم بود و همینطور که چگونه به ایشان پیوستن و از روابط عیسی و یهودا سخن می گوید و از جدال های پی در پی و وسوسه های مسیح در مسیر رمان پرده بر میدارد

خرید کتاب آخرین وسوسه مسیح اثر نیکوس کازانتزاکیس ترجمه صالح حسینی چاپ اول 1363 انتشارات نیلوفر در کارا کتاب موجود است.



 

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.