آنا کارنینا
آناکارنینا را میتوان اولین رمان نویسنده ی قرن ۱۹ ام روس یعنی لئو تولستوی دانست و از نظر نویسنده این کتاب بیشتر به وقایع تاریخی پرداخته و به رمان اونقدر شبیه نمیباشد.
این کتاب از نظر بزرگان ادبیات مانند داستایوفسکی و همچنین در سال ۲۰۰۷ بهترین کتاب تاریخ انتخاب شده است.
این کتاب هم مثل جنگ و صلح و جنایت و مکافات در روزنامه ی پیام آور روسیه چاپ میشد و چون تولستوی با با مدیر مسئول این روز نامه رابطه ی خوبی به خاطر سیاست نداشت بخش آهر این کتاب در روزنامه چاپ نشد و همه منتظر انتشار کتاب وی ماندند.
دو شخصیتی که همواره در طول کتاب از آنها صحبت میشود آنا کارنینا و لوین هست.روایت زندگی این دو به صورت سوم شخص میباشد.
آنا کارنینا برای آشتی کردن برادرش استیوا و همسرش دلی به سن پترزبورگ میرود. در این قطار کنتس ورونسکایا هم همسفر وی میباشد و پسر کنتس وقتی آناکارنینا را می بیند عاشق وی میشود.
آناکارنینا با زن برادرش دلی صحبت میکند و آنهارا آشتی میدهد و با کیتی خواهر دلی به جشنی در مسکو میروند.دوست استیوا به نام لوین در شب جشن قرار بود از کیتی خواستگاری کند ولی کیتی بخاطر اینکه منتظر خواستگاری ورونسکی میباشد به وی پاسخ منفی میدهد در حالی که ورونسکی از آنا کارنینا خوشش میاید .برای خرید کتاب آنا کارنینا اثر لئو تولستوی اینجا کلیک نمایید.


لوین از شهر میرود و افسرده میشود و و آنا با ورونسکی به سن پترزبورگ میروند و در طی مسیر ورونسکی علاقه ی خود را باتوجه به متاهل بودن آنا به وی ابراز میکند.
کیتی پس از این ماجرا با مادرش به آلمان میرود و لوین هم شروع به ساخت و ساز میشود.آنا کم کم از ورونسکی خوشش میاید.
رابطه آنا با ورونسکی جدی میشود به طوری که در شهر رابطه آنها به سر زبان میافتد و کارنین شوهر آنا وقتی میفهمد از اومیخواهد که به این رابطه پایان دهد ولی آنا امتنا میکند .
کارنین با یک وکیل صحبت کرده و بدنبال مدرکی برای اثبات رابطه ی زنش میگردد.
آنا کارنینا از ورونسکی حامله میشود و فرزند اورا به دنیا میاورد و کارنین دیگر از پیگیری دست میکشد ولی آنا با ورونسکی به رابطه خود ادامه میدهد.
پس از مدتی رابطه ی آنا و ورونسکی سرد میشود و اطافیان نیز آنان را طرد میکنند و آتا برای راحت شدن تصمیم به خودکشی میگیرد و خود را جلوی قطار میاندازد.
لوین هم نیز دوباره از کیتی درخواست ازدواج میکند و کیتی قبول میکند و پس از مدتی که بچه دار میشوند آن ها بیش از پیش عاشق یکدیگر میشوند.

دانلود کتاب آنا کارنینا