کتاب میرا نوشته ی کریستوفر فرانک نویسنده ی فرانسوی که در سال ۱۹۴۲بدنیا آمد و ۵۰ سال عمر کرد.

این کتاب اولین و آخرین کتاب ترجمه شده از این نویسنده در ایران است که در سال ۵۴ به دست لیلی گلستان ترجمه شده است.این کتاب جنبه های مختلفی مثل سیاست و فلسفه و روانشناسی و...را درون خود دارد.

داستان یک راوی دارد.شخصیت های زیادی در داستان نیستن،مردم شهر در یک دشت پر از خانه های شیشه ای زندگی میکنند.

مردم باید شاد باشند و همیشه لبخند بزنندو اگر غمگین باشند یعنی بیمار هستند،عشق و علاقه وجود ندارد و زوجیت بی معنی هست.

همه باید دست جمعی به جایی بروند،آن ها باید جوری که براشون معین شده زندگی کنند و اگر به چیز های دیگه فکر کنند گناه کرده اند.

راوی در خانه ای زندگی میکند با مادر و پدر و یک دختر که آن ها اسما مادر و پدرش هستند.برای خرید کتاب میرا اینجا کلیک نمایید.

 

نویسندگی جرم است ولی او هر روز مینویسد و اگر بفهمند شخصی است که عقایدش فرق میکند او را میگیرند و با خودشان میبرند،عقایدش را تغییر میدهند و بعد از اینکه مانند بقیه شد با یک لبخند مصنوعی او را دوباره برمیگردانند.

اگر پیر بشوند و دیگر نتوانند کاری انجام دهند دولت آن هارا میکشد و مثلا اگر کسی مسئول خانواده ای باشد برایش جایگزین میاورند.

راوی و دختری که در خانه شان زندگی میکند روزی عاشق هم میشوند ،نام آن دختر میرا است و اگر دولت بفهمد هر دوی آن ها را مجازات میکند و......

بخشی از کتابچون دیگر آینده ای ندارند از گذشته حرف می زنن. وقتی خیلی دویده باشیم و نفسمان بند آمده باشد برمی گردیم و راهی را که دویده‌ایم اندازه می‌گیریم.

 

دانلود کتاب میرا