معرفی کتاب هالیوود اثر چارلز بوکفسکی:
کتاب هالیوود، نوشته شاعر و نویسنده آمریکایی، چارلز بوکوفسکی ست. هالیوود، داستان هر فیلم هالیوودیست که چطور ساخته می شود. یکی از دوستان کارگردان بوکوفسکی روزی از او می خواهد که یک فیلم نامه بنویسد و سوژه و موضوع را به دلخواه او می گذارد، بوفسکی هم پیرو خواسته او، نوشتن را آغاز می کند و از دوران جوانی خود فیلم نامه ای می نویسد. او بعد از پایان نوشتن و اتمام فیلم نامه اش، در زمان ساخت فیلم و تبدیل فیلم نامه اش به فیلم، با مسائل و مصائب ساخت یک فیلم در هالیوود برخورد می کند و برای اولین بار با تمام دشواری های آن مواجه می شود. بدین ترتیب او سپس تصمیم می گیرد کتابی منتشر کند و داستان تبدیل شدن یک فیلم نامه به فیلم را بنویسد و نگارش این داستان را در کتاب هالیوودش به تحریر در می آورد و تجارب خود را منتشر می کند.
او در این کتاب بسیاری از عوامل سینمای عصر خود را با لحن طنزآلود کلامش به سخره می گیرد و با این که نام تعدادی از شخصیت ها را تغییر داده اما تشخیص هویت کاراکترها کار چندان دشواری به نظر نمی رسد.
خواننده در این کتاب علاوه بر لذت بسیاری که از خواندن گفت و گوها و دیالوگ های بسیار جذاب و طنزآلود می برد، از مشکلات عدیده ساخت یک فیلم در هالیوود آگاه می شود و لحن و طرز بیان شیرین بوکفسکی در کتابش، داستان کتاب را خواندنی می کند.
فیلم نامه ای که بوکفسکی در هالیوود نوشته، به فیلمی به نام barfly تبدیل شد که درباره زندگی خود نویسنده، بوفکسکی است و نقش اول آن نویسنده دائم الخمر است.

 

بریده های از کتاب:
در سرزمین موش های کور یک موش کور پادشاه است. پس کی لیاقت چیزی را دارد؟ هیچ کس لیاقت هیچ چیزی را ندارد.
- من عاشق اینم که ملت برام مجانی کار کنن، عاشقشم.
- ولی... این درست نیست...اینا چند ماه کار کردن! بالاخره باید یچیزی بهشون بدی!
- خیله خب من بهشون ۱۵ هزارتا...
- فقط ۳۰ هزارتا برای این همه کارگر؟
- نه ۱۵ هزارتا برا جفتشون...
- ولی این غیر ممکنه...
- هیچی غیر ممکن نیست... بمن نگاه کرد: این یارو کیه؟
- نویسنده فیلم نامست.
- این که یه پیرمرده. پاش لب گوره. ده هزار دلار از دستمزدش کم می کنم.
- نه حساب و کتاب ایشون با منه...
- پس منم ده تا از تو کم می کنم و تو هم ده تا از این کم کن.