معرفی کتاب اعترافات اثر میناتو کانائه

رمان اعترافات نخستین رمان طولانی نویسنده اهل ژاپن میناتو کانائه است که هنگامی که چاپ شد مورد استقبال مردم قرار گرفت و نویسنده کتاب جز بهترین نویسنده های دوره معاصر ژاپن قرار گرفت.

میناتو کانائه جوایز ادبی زیادی گرفته است که میشود هونتایشو،و شرلی جکسون را نام برد.قبل از این کتاب نویسنده دو کتاب دیگر هم نوشته بود که انتشارات کوله پشتی چاپشان کرده بود(برای N.برای تاوان).

از روی رمان اعترافات فیلم هم ساخته اند که به نوعی جذاب است و دیدنش ارزش دارد.ولی نخست کتاب را بخوانید.رمان اعترافات قصه معلمی در دوران راهنمایی است و یک دختر دارد که چهار سال سن دارد و دو نفر از دانش آموزان این معلم دخترش را به قتل میرسانند.

و این موضوع بسیار معلم را تحت تاثیر قرار میدهد و سبب این میشود که این معلم به پلیس مراجعه نکند و خودش جریان را دنبال کند‌.حس انتقام در درون این معلم شعله کشیده و کتاب به روش اعتراف های گوناگون نوشته گردیده است.

مثل رمان تاوان که کتاب دیگر نویسنده است شخصیت های کلیدی این رمان هم در سن نوجوانی هستند و این موضوع به این معنی است که شخصیت های کلیدی الان در سنی به سر میبرند که حساسیت های خاص خودش را دارد و ممکن است هر کاری و عملی را انجام بدهند و هیچ کاری دور از انتظار نیست.

 

بیشمار مسئله های کوچک و بزرگ که از نگاه پدر و مادر کاملا پیش پا افتاده و بی اهمیت هستند در تشکیل شخصیت و روشی که نوجوانها برای ادامه زندگی انتخاب میکنند اثر بسزایی دارد.

محبت ندیدن،مورد توجه نبودن،طلاق،مسابقه،و دوستی هر کدام اثر خاص خودش را روی نوجوانها دارد.آغاز کتاب اثر گذار است و از همان شروع کار نویسنده موضوع اصلی رمان را رو در رو خواننده میگذارد و سپس خواننده را به دنبال خودش میکشد که عاقبت شخصیت ها را بفهمید و در آخر هر قسمت از کتاب هم متوجه نمیشوید که حق با چه کسی است و در آخر کتاب خواننده با مشکلات و سوال های مهمی که باید درکشان کنید تنها میشوید‌.

رمان اعترافات را بیشتر از این که بتوان در دسته رمان های جنایی قرار داد میتوان یک رمان روانشناسی دانست برای مثال به اثر خانواده بیشتر از همه مادر در شکل گرفتن شخصیت فرزندان اشاره میشود به همین دلایل خواندن این رمان را پیشنهاد میکنم خصوصا به پدر و مادرها که اعتقاد دارند والدین خوب و وظیفه شناسی هستند و این توانایی را دارند که علاقه خود را به فرزندانشان نشان دهند و معلم ها هم اگر این کتاب را بخوانند خالی از فایده نیست.