معرفی کتاب دختر پرتقالی اثر یوستین گردر:
دختر پرتقالی اثر یوستین گردر، نویسنده نامدار نروژی است که بارها به دلایل مختلف موفق به کسب جوایز متعددی شده است. گردر در امتداد کتاب پرطرفدار و شهیر خود، دنیای سوفی، که درونمایه ای فلسفی داشت، کتاب دختر پرتقالی را نیز با بستری فلسفی به تحریر درآورده و در آن به گفتگوی پسری با پدرش می پردازد که توسط پسر و یک نامه از پدر انجام می شود. پدر که درواقع با نامه خویش درسی عبرت آموز و سودمند برای تنها فرزندش بر جای گذارده است، در آن، داستان دختر پرتقال، که بخشی از زندگی خود را شکل می دهد، می نویسد. پسر که جرج رد نام دارد، با خواندن جملات نامه، نظر خود را نیز بیان می کند و کتاب به گفتگویی زیبا مبدل می شود و در انتها این مناظره، جرج بسیار آزموده و تاثیر پذیرفته است.کتاب دختر پرتقالی به این میراث گرانبهای پدر جرج می پردازد و خواننده تا انتها این گفتگو را دنبال می کند.
پدر جرج رد، پزشک شرافتمند و محترمی است که به علت یک بیماری صعب و دشوار، سال ها پیش پس از مبارزه سخت با این بیماری، تسلیم آن می شود و جرج، پدرش را در کودکی از دست می دهد. پدر جورج بعد از اطلاع از بیماری اش، تصمیم می گیرد میراثی برای پسرش بر جای گذارد؛ تا وقتی نتوانست در جایگاه پدری، تجربیات خویش را در اختیار پسرش گذارد، این تجارب را به نحوی به او رسانده باشد. بنابراین در نامه ای طولانی به پسرش، قسمتی از شرح زندگی خود را می نویسد. جورج به همراه مادر و یورگن، ناپدری و خواهر کوچکتر شش ماهه ناتنی اش، میریام، در محله هوم لوای اسلو زندگی می کنند. روزی مادربزرگ او به یاد توصیه پسرش می افتد که یازده سال قبل در بیمارستان به او تاکید کرده است که کالسکه قرمز جرج را دور نیندازند و زمانی که جرج بزرگتر شد، آن را به جرج بسپارند که خاطراتش با پدرش را برایش تداعی کند. مادربزرگ به گفته خود، سالیان دراز به علت این توصیه مبهم و مشکوک فکر می کرده و اکنون راز آن را کشف کرده و به سراغ کالسکه می رود و درمیابد که کالسکه قرمز، مامور پست از گذشته به آینده بوده و حامل بسته پست سفارشی از یازده سال پیش از طرف پدر برای جرج است.برای خرید کتاب دختر پرتقالی اینجا کلیک نمایید.


جرج متعجب و هیجان زده وقتی با نامه پدرش که با سفر در زمان به دست او رسیده، مواجه می شود، آن را باز می کند. نامه طولانی با این جملات آغاز می شود:
"خوب نشسته ای جرج؟ به هر حال باید قرص و محکم سرجایت بنشینی، چون می خواهم یک داستان مهیج و تکان دهنده را برایت تعریف کنم..." نامه ای که مسیر یازده ساله ای را بپیماید و از طرف پدری رسیده باشد که جز عکس ها و فیلم هایش چیز دیگری از او برایت در دست نیست، از او مختصر خاطره ای به یاد نمی آوری و ویژگی های او را نمی شناسی و با چنین جملاتی شروع شده باشد، انگیزه لازم را با خود به همراه می آورد تا یک نفس همه نامه را بخوانی. جرج هم با کنجکاوی بسیار، به خواندن آن نامه در تنهایی می پردازد تا دریابد این نامه کهنسال، آورنده چه نکات و پیامی برای اوست.

 

دانلود کتاب دختر پرتغالی