پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

خاتمیت

موجود
100,000 تومان
برگشت به مجموعه: کتاب ادیان

خاتمیت نوشته علی امیرپور
توضیحات

کتاب خاتميت و پاسخ دادن به ساخته هاي بسیار مهم بهائيت مسئله ي «خاتميت» از نظر دين اسلام به آن معني كه پس از مبعث پيغمبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم امكان بعث نبي و نزول وحي و كتاب آسماني وجود نداشته، و رشته ي نبوت بوجود آنحضرت اتمام پذيرفته و قرآن و اسلام دين جاوداني بشر خواهد بود، از زمان حيات ظاهري پيامبر اسلام و پس از آن در طي متجاوز از سيزده قرن متوالي عقيده ي ثابت جمهور مسلمين از هر طايفه و مذهب بوده، و در اين باره ادني ترديد و شبهه براي آحاد مسلمين پيدا نشده است، و مسلمانان اين عقيده را با بساطت آن، فارغ از هر گونه توجيه و تأويل از دين پذيرفته و آنرا جزوي از كيش مقدس اسلام و از ضروريات دين ميدانند، و از آنجا كه علماي اسلام موضوع خاتميت را در رديف ساير ابواب علوم ديني قرار نداده اند و بعنوان يك مبحث علمي در آن بحث نكرده اند ميفهميم كه اين مطلب از مسائل بسيار ساده و مورد قبول عامه ي مسلمين بوده و حتي اگر مدارك مذهبي از حديث و قرآن بر ثبوت اين مدعا وجود نداشت اجماع كافه ي فرق مسلمين بر ختم نبوت و رسالت و تعطيل وحي ديني بوجود نبي اسلام كفايت مي نمود اگر ملاحظه شد گاه بگاه اين اعتقاد بخصوص در ادوار اخيره مورد تحقيق و بحث قرار گرفته و مبلغين ديني و نويسندگان مذهبي در پيرامون آن مطالبي نگاشته اند سبب آن را بايد در و باي دين سازي و مذهب تراشي از ناحيه ي بدعت گذاران و متنبي ها دانست. و گرنه يكفرد دانا و بيغرض و محقق كه مدعاي اسلام را دانسته باشد، گو اينكه از گروندگان به آن كيش نباشد ميداند كه امكان آمدن كسي بداعيه ي امر نبوت و وضع شريعت و جعل دين تازه، از نظر اسلام پس از قرآن و آورنده ي آن مطلقا وجود ندارد و به اعتقاد مسلمانان اديان آسماني به اسلام كمال يافته و اتمام پذيرفته، و دين ابدي اسلام است و ليس الا ان الدين عندالله الاسلام و من يبتغ غير الاسلام دينا فلن يقبل منه و خداوند عالم بر اين دين از بندگان خود خشنود است. و رضيت لكم الاسلام دينا اينست مدعاي اسلام و مسلمين و جز اين آنچه در پيرامون خاتميت تصور شود از اسلام نيست، و تعريف نبوت حضرت محمد بن عبدالله صلي الله عليه و آله اين است كه آنحضرت را آخرين و برترين سفير الهي، و نبوت او را نبوت ختميه بشرح سابق الذكر بدانند و بعبارت ديگر ايندو مقام (نبوت و خاتميت) در اسلام مجزي از يكديگر نبوده، بلكه يكحقيقت واحدند. پس هر كس محمد بن عبدالله (ص) را به پيغمبري پذيرفته، ويرا پيغمبر خاتم دانسته است و چنين نيست كه نبوتش محرز و خاتميتش مورد بحث و گفتگو باشد.

نظرات

برای این محصول هنوز نظری ارسال نشده است.