پشتیبانی از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب :  ۰۹۱۲۵۳۴۳۶۴۴

معرفی کتاب علمی

 

 

كتاب چگونه هر چيزى را اندازه بگيريم؟

نویسنده: داگلاس هوبارد
نشر آموخته
ژانر كسب و كار
در گذشته تصور مى شد فقط بايد "موارد كمى" اندازه گيرى شود.
آقاى داگلاس هوبارد كه در حوزه كسب و كار و كار آفرينى حرف هايى براى گفتن دارد، موضوع مهمى را مطرح مى كند. چيزهاى به "ظاهر" غير قابل اندازه گيرى مثل كيفيت تدريس، رضايتمندى مشتريان، امنيت، اثر بخشى يك موضوع در حال بررسى، و هرآنچه كه نياز به ريسك دارد و عدم قطعيت ندارد ، را هم مى توان و حتى لازم است در دنياى امروز ، اندازه گيرى شود. اين موضوع در كتاب " چگونه هر چيزى را اندازه گيرى كنيم؟ " چنان جذاب بيان شده كه خواننده كتاب را جزو كتاب هاى دوست داشتنى كسب و كار قرار مى دهد.
خيلى از ماها در شرايطى قرار مى گيريم كه در تصميم گيرى ها مرديدم و شك داريم
اينجاست كه اندازه گيرى بعضى موارد - به گفته نويسنده همه موارد- به ما كمك خواهد كرد تا در مواردى مثل كيفيت محصولى و هر آنچه كه مد نظر داريم، ريسك كمترى كنيم و راحت تر قادر به تصميم گيرى باشيم.
هوبارد در کنار انتشار چهار کتاب، در چندین نشریه و مقاله‌ها و یادداشت‌هایش را منتشر می‌کند. هوبارد جز نویسندگی، مشاور مدیریتی و سخنران هم فعالیت می‌کند. او بنیانگذار موسسه‌ی اقتصاد اطلاعات کاربردی و مؤسس پژوهشکده تحقیقاتی تصمیم‌گیری هوبارد (HDR) است.
اين كتاب در بهمن ١٣٩٩ توسط نشر اموخته منتشر شد و تا كنون جذابيت هاى خودش را به گوش علاقه مندان كسب و كار رسانده است.

مدیر سایت
467

معرفی کتاب جايگاه ما در جهان هستى- تئورى همه چيز اثر استفن هاوكينگ

چرا جهان وجود دارد؟
چرا پديده هاى عالم قانونمند هستند؟
جهان چطور به وجود آمد؟
ما كجاى جهان هستى، هستيم؟

همه ى ما كمابيش، استيون هاوكينگ كيهان شناس و فيزيك دان برجسته عصرمان رو مى شناسيم.او يكى از بزرگترين متفكران جهان شناخته شده است كه كمك شايانى به شناخت بهتر مدل هاى كيهانى كرده است.
استيون هاوكينگ در كتابى بسيار روان و قابل درك براى تمام سنين، سعى كرده تا مسائل و نظريات و برهان ى كيهانى را از شروع هستى تا به حال بيان كند.
او از مهبانگ و شروع جهان شروع مى كند و تا سياهچاله ها و بازى زمان صحبت مى كند. اسم اين كتاب "جايگاه ما در جهان هستى- تئورى همه چيز" است. اين كتاب شامل ٧ سخنرانى استيون درباره ى همه چيز است.
ابتدا با ايده هايش درباره ى كيهان مى نويسد و شروع كتاب با اين بحث بسيار قابل فهم و جذاب است. سپس نظريه انبساط جهان را مطرح مى كند، كه جهان دائم در حال انبساط است. در فصل سوم و چهارم سياه چاله ها بررسى مى شوند. سخنرانى پنجم او درباره ى منشاء و سرنوشت جهان است كه مى توان به جرات گفت يكى از خواندنى ترين بخش هاى كتاب است. اگر موضوع "زمان" براى شما جذاب و دغدغه است، اين فصل براى شما نوشته شده است. و در آخر سخنرانى نظريه همه چيز را مى خوانيد.
اين كتاب طورى نوشته شده است كه با هر سنى كه هستيد در درك و فهم نظريه ها به مشكل بر نمى خوريد و بسيار لذت خواهيد برد.

مدیر سایت
400

معرفی کتاب مينيماليسم ديجيتال اثر كال نيوپورت

در اين جهان پر هياهو به دست آوردن تمركز چقدر اهميت دارد؟
آيا در حجمه ى اطلاعاتى كه اين روزها به طور سرسام آورى به ذهن بشر تزريق مى شود، راه گريز و آسايشى هست؟
كال نيوپورت استاد علوم كامپيوتر است كه علاوه بر اين ، درحوزه تاثير فرهنگ و تكنولوژى فعاليت هاى بسيار زيادى دارد.
يكى از پر فروش ترين كتاب هاى او، كتاب "مينيماليسم ديجيتال"است. دغدغه ى او براى نوشتن اين كتاب اين است كه بتواند در اين روزهاى پر از اطلاعات و رسانه ها، بشر را به يافتن زندگى با تمركز هدايت كند.
او بر روى ١٦٠٠ داوطلب تحقيقاتى انجام داد تا بتواند اثر رسانه ها، گوشى هاى هوشمند ، ابزار هاى ديجيتال و فضاهاى اجتماعى را بر نظم زندگى بشر ، بررسى كند. روش او كه در كتاب به طور كامل بررسى شده است كمك مى كند تا انسان از اين حواس پرتى هاى ديجيتالى در امان بماند و روش رضايت مند تر و مفيد ترى براى زندگى خود انتخاب كند.
او اذعان دارد كه اين ابزارها براى راحتى و كمك به بهبود زندگى بشريت خلق شده است ولى متاسفانه نگاه و استفاده ى افراطى افراد از اين ابزارها، زندگى و سلامت كاربر ها را به خطر انداخته است.
در "مينيماليسم ديجيتال" مى آموزيم استقلال خود را در برابر فناورى پس گرفته و با روشى بهينه تر از اين ابزار استفاده كنيم.
كال نيوپورت سه اصل كلى براى مينماليسم ديجيتال بيان مى كند:
اصل اول بيان مى كند كه اين درهم ريختگى هزينه مالى و ذهنى دارد.

مدیر سایت
402

معرفی کتاب ماوراء الطبيعى شدن اثر جو ديسپنزا

به راستى سوالات انسان تمامى دارد؟
در سراسر عمر بشر، سوالاتى وجود داشته كه سرشار از ابهام بوده و بعدها به مسائل طبيعى تبديل شده است. اكنون نيز اين روند ادامه دارد.
جو ديسپنزا يك مدرس، نويسنده، پژوهشگر، سخنران و پزشك نيويوركى است. او متولد ١٩٦١ (١٣٤٠ ه.ش) است.
او ارزش باورهاى انسان و تاثير آن در كل زندگى را مى داند و همچنان اين موضوع را تجربه كرده است.
چندى پيش جو ديسپنزا در طى تصادفى شش مهره كمرش آسيب مى بيند و پزشكان موافق عمل جراحى وى بودند. جو با وجود آسيب هاى فيزيكى، با ذهن باز و آزاد خود پس از گذشت زمان توانست به حال قبل خود برگردد و دكترها اين اتفاق را معجزه پنداشتند.
جو ديسپنزا مطالب تركيبى از فيزيك كوانتم، بيولوژيك مولكولى، اپى ژنيك و مسائل عرفانى را جمع آورى كرد و سرانجام در سال ٢٠١٩ كتابى با عنوان "ماوراء طبيعى شدن" را نوشت كه تا هفته ها جز پرفروش ترين هاى سايت آمازون بود.
نويسنده سعى دارد با ارائه مطالب به طور علمى و منطقى، هر انسانى را آگاه كند كه مى تواند عادى باشد و كارهاى غير عادى انجام دهد. او سعى دارد بياموزد كه شفاى هر شخص در درون اوست. مشكلات مالى، جسمى، روابط و ساير موضوع ها قابل حل و بهبود بخشيدن هستند.
او در كتابش از تصاوير و عكس بردارى از بخش هاى مختلف فضاى مغز استفاده كرده تا صحت و درستى مطالبش را اثبات كند.
اين كتاب در سراسر دنيا به صورت صوتى، جلسات حضورى، همايش و كارگاه ها در حال تدريس و گسترش اگاهى است.

ماوراء الطبيعى شدن
جو ديسپنزا
انتشارات رويال مايند
ترجمه روزبه ملك زاده- هيمن برين

مدیر سایت
482