معرفی کتاب همه می میرند اثر سیمون دوبووار

کتاب همه می میرند درباره زندگی یک بازیگر تئاتر به اسم رژین است که دارای اختلال شخصیت خودشیفته است و برای رسیدن به آرزوهای خود تلاش زیادی میکند رژین که به شهرهای گوناگون سفر میرود با یک شخصیت عجیب و غریب به اسم فوسکا برخورد میکند که شخصیت اصلی رمان است در ابتدای امر رژین به فوسکا علاقمند میشود و میخواهد راز فوسکا را کشف کند.

رژین خود را شخص مهمی میداند اما همیشه در پی جلب توجه بیشتر است و علاقه زیادی دارد که همه به او توجه کنند حال چه در پارتی هایی که میرود و یا وقتی روی صحنه تئاتر است.اما همیشه به این موضوع فکر میکند که در مرکز توجه بودن دوامی ندارد و به عبارت دیگر رژین از این که جامعه فراموشش کند هراس دارد و وقتی که با فوسکا روبرو میشود و میبیند که او به هیچ چیز اهمیت نمیدهد به او حسودی میکند.

اما راز فوسکا چه میتواند باشد که هیچ وقت خسته نمیشود و همیشه آرام است.

بعد از برخورد رژین و فوسکا مشخص میشود که فوسکا در بدو به دنیا آمدن یک معجون میخورد و به همین دلیل عمر جاودانه پیدا میکند و این رمان وقایع زندگی فوسکا است که فوسکا به رژین میگوید.فوسکا این عمر جاودانه را نفرین تلقی میکند و از احساسات خود بعد از گذشت قرنها از عمرش میگوید که دیگر انگیزه زندگی را از دست داده است و به یک مرده متحرک تبدیل گشته است که فقط از روی اجبار زندگی میکند.

برای خرید کتاب همه می میرند اینجا کلیک نمایید.

 

و در زمان بیان خاطرات مواردی را که به او انگیزه میداده میگوید مثل اهمیت دادن به هدف،که همه زندگی خود را برای رسیدن به آن هدف وقف کرد‌.از نگاه فوسکا گذشته،زمان حال،و آینده هیچ فرقی نداشت و همه انسانها را محکوم به مرگ میدانست و از کارهایی که انسانها در عمر کوتاه خود انجام میدهند شگفت زده میشد و به این دسته از انسانها حسودی میکرد وی چندین بار سعی کرد خودکشی کند ولی هر بار عاملی مانع کارش میشد.

او اتفاقات زیادی را تجربه کرد و بالاخره به این نتیجه رسید که بخوابد در واقع منظور از خوابیدن حرف نزدن بود تا وقتی که رژین وی را از خواب بیدار کرد و از خواست که وقایع زندگی اش را برایش تعریف کند.در این رمان میتوانیم بفهمیم که تنها موردی که به زندگی ابدی فوسکا مفهوم میدهد مرگ و نابودی است.

همه کارهایی که انسانها انجام میدهند با به پایان رسیدن دارای مفهوم میشوند.اگر از مرگ نترسی آیا شجاعت دارای معنا است؟اگر پایانی وجود نداشته باشد شروع کردن چه معنی دارد؟اگر قرار نباشد بمیریم آیا برای زندگی اهمیتی قائل هستیم؟ همه انسانها روزی از این جهان فانی میروند چون که روزی موهبت زندگی را دریافت کرده اند‌.

اما همه انسانها این اختیار را دارند که بین کلمه های مردن و زندگی کردن مفهوم مورد نظر خود را ایجاد کنند و هدفمند زندگی کنند.این کتاب بسیار با ارزش است و بعد از مطالعه آن نگاهتان به زندگی عوض میشود.

 

 

دانلود کتاب همه می میرند